sosatavenier.reismee.nl

Semana Cultural, Puebla y Veracruz

Hee gekkies,

mijn god, het is alweer februari! Hoe snel gaat de tijd?! Ik wil er eigenlijk helemaal niet over nadenken, maar helaas begint de tijd me een beetje in te halen #heartbroken. Zoals ik in mijn vorige blog al zei, heb ik deze maand heel wat leuke, nieuwe dingen beleefd:

Ieder jaar begin januari wordt er op mijn school een 'Semana Cutural' (Cultuur week) georganiseerd, waarin elke klas zich van haar beste kant laat zien op dans-, inbeeldings- en zanggebied. Boeken heb ik deze week dan ook niet in mijn handen gehad. Alleen maar repeteren, repeteren, repeteren. De danspasjes kan ik inmiddels dromen!
Tijdens de Semana Cultural was de spanning om te snijden. Iedere klas had een yell of spandoek gemaakt. Hoewel er verschillende onderdelen zijn (politiekpraatje, zingen, dansen of een clip nadansen) hoef je niet aan alle onderdelen deel te nemen. Ik deed bijvoorbeeld alleen mee aan fotonomíca (het nadansen van een videoclip). Mochten jullie benieuwd zijn: Handclap - Fitz and the Trantrums. Zag er on-ge-veer zo uit hahaha , helaas dacht de jury daar net iets anders over en werden we 4de (van de 4) hihi. Verder heb ik mijn klas aangemoedigd en de andere klassen hun best zien doen!! Gave traditie :)
In deze week gingen we ook met mijn school op uitstapje naar Teuchitlan, naar de archeologische opgraving Guachimontones. PRACHTIG! Mocht je nog een weekendje overhebben en je verveelt je --> boek even een ticket naar Mexico en bewonder deze prachtige plek, zeker de moeite waard! Daarnaast kun je in Teuchitlan heerlijk taco's eten in taqueria Sosa :) 2 voor de prijs van 1

Deze maand stond ook nog een tripje op de planning naar: Puebla. 2 vrienden van me (die op uitwisseling waren in Nederland) wonen hier en natuurlijk had ik er geen problemen mee om hen op te zoeken en er gelijk een tripje aan te koppelen! Het was een pittig tochtje van ruim 10 uur in de bus, maar zeker de moeite waard! Ik werd door een vriend opgehaald en we hebben dezelfde dag nog alle highlights in het centrum meegepakt: o.a. Zocalo, Catedral, Callejon de los Sapos en Calle de los Dulces (heerlijk!) Maar dat was nog niet genoeg voor me, dus daarna heb ik de citytourbus genomen om nog meer van het prachtige Puebla te mogen zien. Daarnaast heb ik ook de lokale keuken van Puebla mogen proeven: zoals Posole, agua de horchata, sprinkhanen, quesadillas ter grootte van een halve pizza, en pollo con mole (gegeten met de handen, misschien hebben mensen door mij wel hun eetlust verloren.. oeps!)
Samen met mijn andere vriend uit Puebla zijn we nog iets gaan drinken (samen met zijn vrienden), hebben we gezongen in een karaoke bar (geweldige tijd haha) en heb ik de volgende dag mijn Spaans flink bijgespijkerd door het kletsen. Zijn vrienden zijn nu ook goede vrienden van mij geworden. 1 lieve vriend heeft me zelfs opgehaald om samen naar Cholula te gaan!! Dat is een kerk op een berg, waar je waanzinnig mooi uitzicht over de hele stad en de vulkaan Popocatepetl hebt. Puebla heeft het allemaal: bergen, cactussen, akkerland, vulkanen en palmbomen ... IK BEN VERLIEFDDD!! En ik weet dat het klinkt alsof ik alles prachtig vind (dat ergens ook wel een beetje zo is) of dat ik overdrijf, maar ik lieg niet als ik zeg dat Puebla mijn favoriete stad in Mexico is <3 ik kan niet wachten totdat ik weer terug ga <3 <3 <3

Daarnaast had ik mijn mid-year trip van YFU: naar Veracruz. Om eerlijk te zijn vond ik het best wel een beetje spannend om iedereen te zien. Want hoe zouden zij het hier hebben? Wat vinden zij van hun familie? Zouden ze aangekomen zijn? Hoe zou hun Spaans zijn? Maar alle spanning viel van me af toen ik hen opnieuw zag. 5 top dagen! Met serieuze gesprekken over de tijd hier in Mexico, de goede en de slechte dingen, maar ook met veel gave activiteiten. Zoals raften, kabelbaan, waterval, kampvuur en natuurlijk onderling veel gepraat en gelachen! De laatste dag zijn we het centrum van Xalapa ingegaan. Ook al voelde ik me niet helemaal lekker, ik heb het beste van deze dagen gemaakt en ik kan zo niet wachten tot de laatste :( trip in mei naar het strand! ik ben zo slecht in afscheid nemen

Wat andere dingetjes: ik heb voor een weekje het YFU account overgenomen op insta (@yfunederland), naar feesten geweest, afspreken en uiteten met vrienden, Spaanse les (ik 'beheers' nu zowel de vt als de tt als de toekomstige tijd!!! jippieee), inschrijving Universiteit regelen (wat een gedoe op zo'n afstand zeg! phoe), een Rosca de los 3 Reyes gegeten (en alleen gevierd). En tot slot ben ik nog naar de kapper geweest om mijn haar te laten knippen. Ik ging zitten op de stoel, waarna ik een prachtig doek omkreeg, met de plantenspuit werd mijn haar nat gemaakt en na 20 minuutjes stond ik weer buiten met korter haar. Dat ging snel, haha! zo anders, zo leuk


Dat was hem weer,
bye lieve iedereen,
ik mis jullie
en tot (veelte) snel!

Besosssss <3

Reacties

Reacties

Rob

Prachtige avonturen weer Sosa, ga zo door liefje!?

Georgette

Zit er echt sterk aan te denken een weekendje Puebla te boeken ... ben jij er dan ook? ?

Anja

Je kan zo voor een reisburo gaan werken. Ik wil ook naar Puebla.
Veel plezier?

Marion Becker

Wat een prachtig en leerzaam jaar Sosa! Ik lees je belevenissen met veel plezier! Geniet er nog maar van! Liefs Marion

Etienne

Geniet er nog maar even van volgens mij begint jou tijd daar tedringen

Dennis

Jaloers :)

Sosa Tavenier

Leuk nieuwtje. Iedereen die eraan zit te denken om volgende week naar Puebla te gaan, ik ben er ook! Laten we elkaar ontmoeten ;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!