sosatavenier.reismee.nl

Ciudad de Mexico en 28 graden

Holaaaa,

mensen die mij kennen, weten dat ik graag nieuwe plekken wil ontdekken en met de lokale bevolking wil zijn. In deze weken heb ik een reis gemaakt naar .. CDMX (Ciudad de Mexico). Om de stad te bewonderen en om mijn vrienden weer te zien. Wat een ervaring!

In totaal was ik maar 3 daagjes in Mexico-stad, maar ik kan niet wachten tot ik er nog eens naar terug kan! In deze korte tijd heb ik relatief wel veel dingen gezien en bezocht: Museo Antropologia (over de Maya's en Azteken), Parque Chapultepec, Castillo de Chapultepec, Paseo de la Reforma en in het centrum van Mexico-stad: Catedral Metropolitana, Tempel Mayor, Palacio de Bellas Artes, Palacio National, Zócalo, Casa de los Azulejos en Torre Latinoamericana (met een prachtig uitzicht over de ENORME stad). Deze plekken zullen je misschien niet zoveel zeggen (of misschien wel), maar mocht je ooit naar Mexico-stad gaan: aanrader!! In de huizen van mijn vrienden, waar ik verbleef, heb ik de Mexicaanse keuken geproefd: zoals elote , churros, chicharon met salsa verde , frijoles, torta de muerto, taco's met (te)veel chili en quesadillas --> spons?! Wat een drukke daagjes, maar gelukkig had ik naast al deze dingetjes ook nog tijd om bij te praten met mijn vrienden. Ontzettend bedankt dat ik deze dagen bij jullie mocht logeren en bedankt voor de warmte van jullie families <3

Over warmte gesproken, deze weken heb ik veel van ijsjes gesmikkeld. Het is hier namelijk (sorry voor iedereen in Nederland) iedere dag rond de 28 graden. En wat zijn de ijsjes hier lekker! Ze worden zelf gemaakt en delen van het ingredient zitten er nog in bv stukjes chocolade bij chocolate chip :) Dat zonnetje mag nog wel even blijven, want ik ben nog lang niet bruin #sadlife

3 keer per week neem ik de bus naar huis, wat is dat een beleving! Hier in Mexico weet je namelijk nooit hoe laat de bus komt (vaak moet ik dan ook dik een uur wachten), de bussen zitten zo vol dat soms de deur niet eens meer dicht kan (en mijn been hier de dupe van is of er gewoon gereden wordt met een open deur, kan allemaal) en vaak zit met je neus in de taco van degene naast je. Maar wat vind ik de bus leuk! De lokale bevolking neemt de bus, waardoor ik meer contact heb met hen, ik zie nieuwe plekjes en daarnaast is het ook nog eens ontzettend goedkoop! Voor minder dan een euro ben ik 15 km verder. Hier kan de NS een voorbeeld aan nemen?!

In mijn vorige blog vertelde ik dat maandag mijn eerste Spaanse les van start zou gaan, het liep (zoals wel vaker hier) allemaal net iets anders. De eerste les stond ik netjes te wachten .. op niemand, waardoor ik naar huis terugkeerde zonder Spaanse les gehad te hebben. Gelukkig was ze er de volgende keren wel :) In zo'n les nemen we een pp door met onderwerpen, praten we in het Spaans en doen we spelletjes in het Spaans. Ik heb echt het gevoel dat ik mijn Spaans aan het verbeteren ben! Ik zou wel elke dag zulke lessen willen hebben!

Naast al deze leuke dingetjes heb ik ook weer de 'standaard dingetjes' gedaan: naar de clubs, het zwembad bezocht, de karaoke bar in geweest, met mijn gastfamilie uit eten gegaan in de weekenden (waar de voetbal luid aanstond, de 2 teams van Guadalajara (Chivas en Atlas) speelden namelijk tegen elkaar. Bij elke kans werd er flink geschreeuwd en ik had een beetje het gevoel alsof ik naar Feyenoord-Ajax aan het kijken was), naar de film geweest. Maar ik heb hier ook mijn 1ste grote feest meegemaakt (dik 150 man) van de moeder van een van mijn beste vriendinnetjes hier -> 1 grote gekte, veel gedans en super leuk :) en ik heb mijn eerste volleybal wedstrijd gespeeld, was best wel een beetje gek, maar ik kan niet wachten tot de volgende wedstrijd.

Tot slot nog een paar mooie uitspraken van de locals uit het prachtige Mexico:
Do we speak Narco English? , Do all the people in Holland wear a skirt? en We have places to buy food everywhere, that's why Mexican people are fat :)


Besos y hasta luego <3 <3

Reacties

Reacties

Georgette

Hopelijk ga je nog heel veel reizen, dat ligt jou wel!

Annet Laurijsen

Wat leuk Sosa! Wat heb je weer veel beleefd! Genieten daar.

Rob

Wat een heerlijke tijd heb je toch in Mexico en wat kun je je ervaringen toch mooi verwoorden. Vraagje: Ben je voor Chivas of Atlas team (of voor een heel ander Mexicaans team)? Blijven genieten?❤️

Sjak

Dat volleybaltalent heb je van je moeder, die begon ook ooit een veelbelovende volleybalcarriere in Leiden. Wat een avontuurlijke chica ben jij en wat ontdek je veel daar! Nog veel plezier! Tante Sjak

Anja

Ja, die volle bussen kan ik me ook nog herinneren van een vakantie. En dat ze in de bus ook dieren meenamen, soms op het dak. Je hoort in je blog dat je veel beleeft. Heb het goed meiske, veel liefs!!

Sosa Tavenier

Ik hoop zeker dat ik meer kan gaan reizen, dat is wat ik echt leuk vind! Ik weet niet voor wie ik ben, maar Atlas heeft een gaaf wedstrijd shirt. Dus dan ben ik voor hen denk ik haha

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!