sosatavenier.reismee.nl

Laatste weekje in Nederland

Lieve allemaal,

al een tijdje zit ik met het idee in mijn hoofd om tijdens mijn uitwisselingsjaar een blog bij te gaan houden. Nu de dagen nog maar op 1 hand te tellen zijn (4 nog maar!!) werd het toch echt tijd om mijn eerste blog te schrijven. Door deze blogs probeer ik jullie, Nederland, op de hoogte te houden met de dingen die ik mee maak en probeer ik jullie mee te nemen naar het prachtige en zonnige Mexico!

Een paar daagjes geleden ben ik begonnen met het inpakken van mijn koffer. Jemig, wat een moeilijke klus! Want wat moet je meenemen voor een jaar Mexico en wat moet je thuislaten?! Met de hulp van mam ben ik nu al een stukje verder gekomen, maar er moeten toch echt nog wat kilo's uit... Het is ook zo ongelofelijk lastig, want na mijn afscheidsfeest (was geweldig!) heb ik zoveel leuke en lieve kleine kadootjes gekregen die ik ook graag mee wil nemen. Nu moet ik daar alleen nog een plekje voor vinden.. Ideetje: ik hoorde dat ik naast mijn ruimbagage- en handbagage koffer ook een handtas mee mag nemen, misschien kan ik die wel tot de rand vullen, zodat ik geen spullen thuis hoef te laten haha :)

Daarnaast probeer ik deze laatste daagjes nog met vrienden af te spreken. Deze week waren mijn dagen letterlijk van s'ochtends vroeg tot s'avonds laat gevuld met activiteiten. Hartstikke leuk natuurlijk, maar toch wel een beetje vermoeiend. Het is gewoon zo'n gek idee dat ik iedereen over 4 dagen voor een jaar niet ga zien. Skype kan natuurlijk wel, maar het is toch fijner om iemand een knuffel te kunnen geven! Deze dagen nog genieten van pap, mam, veer en tom nu het nog kan <3

Op mijn telefoon heb ik een aftel app staan, die voor mij berekent hoeveel dagen het nog is tot .. Mexico. In het begin waren dat nog 303, maar op dit moment is dat getal een heel stuk gedaald naar 4! Ik kan niet wachten om eindelijk naar het warme Mexico te gaan, Spaans te leren en nieuwe mensen te ontmoeten. Maar eerlijk gezegd vind ik het toch wel een beetje spannend. Je wordt gelijk ondergedompeld in een andere cultuur, met onbekende mensen en een taal die je nauwelijks spreekt (ik ben de basiswoorden wel al aan het leren). Zoveel vragen in mijn hoofd: ga ik snel nieuwe vrienden krijgen? Krijg ik de Spaanse taal snel onder de knie of is dat een stuk moeilijker dan dat ik denk? Zijn de Mexcianen aardig? Is het eten lekker? Ga ik niet dood van de hitte? Hopelijk kan ik aan het eind van mijn uitwisselingsjaar deze vragen beantwoorden :)

Hoewel het spannend is, heb ik geluk dat ik een super lief gastgezin heb! Ik woon in Zapopan, dat ligt in het noorden van de stad Guadalajara (1 van mijn voorkeurssteden!), samen met mijn gastouders, mijn gastbroer Otto (20) en mijn gastzussen Adriana (19) en Andrea (17). Door het grote tijdsverschil (7 uur) en de drukte heb ik ze helaas nog niet via Skype kunnen spreken, maar alleen via WhatsApp. Ze zijn ontzettend lief en behulpzaam en ik kan niet wachten om hun in het echt te zien en met hen mijn uitwisselingsjaar door te brengen!

Wauw, het is al een aardig lange 1ste blog geworden. Dat was niet helemaal de bedoeling, maar toch wel leuk :) Ik weet nu nog niet hoe vaak ik in de blog ga schrijven als ik in Mexico ben, maar ik probeer jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden! Als je je inschrijft voor de mailinglijst krijg je elke keer een melding binnen als ik een nieuwe blog heb geschreven. Een reactie achterlaten mag ook altijd, vind ik hartstikke leuk :)

De volgende blog komt vanuit Mexico, ik kan niet wachten!!!

Abrazos y besos,

Sosa <3

Reacties

Reacties

Minique

Sosa, geniet van alles wat je gaat beleven en zien! Zie nu al uit naar jouw volgende blog! Voor nu, Feliz viaje y un abrazo fuerte! ?

Georgette

Natuurlijk ga ik je volgen, me encanta! xxx

Wendy Tavenier

Heel veel plezier Sosa en alvast een goede reis! Leuk om je blogs te lezen! Groeten Wendy

Merel miltenburg

Heel leuk sos dat je blogs wilt gaan schrijven! Ik ga je zeker volgen. Heel veel plezier in Mexico. Xxxx.

Linda

Heel veel succes en plezier Sosa! Wat een avontuur. Geniet ervan X

Sosa Tavenier

Wat een lieve reacties! Ik heb net mn eerste nachtje in Mexico gehad. Wat is het prachtig ! ?

Henk

Proberen

Henk

Excuses, probeer opa en oma Jehee te helpen.
Hoop dat het ff mag, maar ook van mijn kant beste wensen en een behouden thuiskomst als de tijd daar is.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!