sosatavenier.reismee.nl

Gebroken hart, Bacalar y triduo loco

Lieve gekkies,

wow wow wow, mijn laatste maandje Mexico gaat nu in! Nu nóg meer gaan genieten van dit prachtige land. Wat raar als je er over nadenkt! De tijd vliegt voorbij.. Maar eerst even vertellen wat ik deze maand allemaal heb meegemaakt :)

Nederland heeft Olympic Moves, Mexico heeft Intersalesianos. Dit is het sporttoernooi waar alle Salesiano scholen aan meedoen. Toch wel een beetje gek; dit keer niet binnen de lijnen van het veld, maar er buiten. Ik heb de longen uit mijn lijf geschreeuwd en zo onze teams aangemoedigd. Met als resultaat: ieder team veroverde een plekje op het podium. De Intersalesianos werden gehouden in Colima, een prachtige, traditionele, kleine stad. Natuurlijk mocht een bezoekje aan het centrum niet ontbreken, maar die is zo klein dat we er na 10 minuten al weer uitgekeken waren haha. In Colima heb ik ook mijn eerste groene/zwarte tortilla gegeten. Het zag er best apart uit, maar het was heerlijk!

Deze maand ging ik voor de laatste keer naar school. Prepa heb ik, ook hier, afgerond. Op school waren er dan ook feestdagen en leuke uitstapjes:
Op een warme zomerdag (zo kun je hier elke dag wel noemen haha) was er voor tercero de Prepa (laatste jaar van de middelbare school) een Poolparty geregeld. De locatie: perfect. De muziek: reggaeton. Met wie: de liefste vrienden. Conclusie: één van de beste feesten waar ik ooit ben geweest. Tijdens een drankspel had ik met mijn team ‘Holanda’ bij-na een fles Tequila gewonnen, maar Nederland.. de eeuwige tweede. Helaas helaas!

Daarnaast ben ik met mijn klas naar een pretpark geweest. Over het algemeen is vrijwel alles in Mexico goedkoper dan in Nederland (alleen de chocolade en chips niet </3), zo ook dit pretpark! Okee, de kwaliteit was een stukje lager dan van Nederland, maar het was dan ook geen dure grap (€10)!!
In Nederland gaat iedereen verkleed naar school op Kolderdag, in Mexico zijn hier drie dagen voor: triduo loco. Er worden thema’s uitgekozen waar men zich dan naar moet kleden. De eerste dag was ik, burbuja, de güera (blonde, want in Mexico ben ik het blondje) van de Powerpuff Girls. De tweede dag was ik (met heel wat inbeeldingsvermogen) een vlinder haha. De laatste dag was een vrije keuze dag. Ik als Nederlandse heb natuurlijk al mijn Nederlandse spulletjes aangetrokken die ik kon vinden.. en tadaaa: een Nederlandse in Nederlandse kleding. Origineel.

Ten slotte ging ik met mijn generatie naar Tequila, het dorpje van (een wilde gok) Tequila, om een afscheidsfilmpje te maken van dit schooljaar. De omgeving: prachtig, met veel agave planten (waar de Tequila van gemaakt wordt). Ahh die dingen prikken.. Ik denk dat het filmpje best gaaf geworden is. We gaan het zien :) Aan het einde van de ‘opname’ dag begon het opeens kei hard te regenen. Iedereen zette het op het rennen, want de bus stond ruim een kilometer van het opnamegedeelte vandaan geparkeerd. Ik houd absoluut niet van rennen, maar op dat moment voelde ik me (met mijn snelheid.. ughm) net Speedy Gonzales (de snelste muis van Mexico, toevallig!) <3

Naast mijn tijd op school heb ik (por supuesto) weer reisjes gemaakt:
mijn eerste reisje was niet erg ver van huis: ik heb samen met een Litouwse uitwisselingsstudente het centrum van Guadalajara en omstreken verkent :) We werden voor gekken aangezien toen we voorstelden om naar het centrum, zo’n 3.5 kilometer van mijn huis vandaan, te lopen. Hier in Mexico wordt de auto er namelijk gemakkelijk bij gepakt. Best wel een chaos, want er zijn wel autoregels, maar niemand houd zich daaraan. Dit was in het begin van het jaar best wel eng, maar nu ben ik niet anders gewend! Daarnaast zijn we samen naar een HoliColourFestival gegaan. Op dit festival werd elektronische muziek gedraaid en de mensen werden bestrooid met Holi-kleuren. Niet alleen de mensen, ook mijn drankje was van rood in groen veranderd. ¡Qué asco! Ontzettend gaaf feest, met lieve vriendjes <3 De volgende dag was het vroege opstaan (7:00) pittig, maar het was het zeker waard! We gingen namelijk naar de Barraca. Dat is een berg met een prachtig uitzicht over een vallei. Mexico is zo gevarieerd! Hier ben ik heerlijk tot rust gekomen. Ook zijn we naar Chapala gegaan, hebben we tequino gedronken en fotosessies gehouden. Modellenbureau’s bereid je voor!

Ook heb ik mijn laatste reisje met mijn uitwisselingsorganisatie gemaakt naar.. Bacalar!! Bacalar ligt in de staat Quintana Roo, ook wel bekend door de plaatsen Cancún en Playa del Carmen. Het was zo fijn om al mijn vriendjes weer terug te zien en verhalen met elkaar uit te wisselen. In Bacalar hebben we met een boot gevaren over de Laguna de 7 colores en we zijn hier vanaf rotsen in het water gesprongen. In de staat Quintana Roo zijn veel oude Mayaruïnes te vinden. Ik had het geluk om Calakmul te mogen bewonderen. Het was een hele klim naar boven: van steen naar steen, maar het was het zeker waard! (Tipje: google even hoe Calakmul eruit ziet en je wordt gelijk verliefd!) Maar een bezoek naar het strand mocht natuurlijk ook niet ontbreken (en het verbranden ook niet haha). Vervolgens gingen we met z’n alle naar Mexico-stad om Teotihuacán te ontdekken. Ik vind geschiedenis ontzettend interessant en zeker die van de indianen. Wat voelde ik me gelukkig toen ik boven op de Pirámide del Sol stond; zo trots op mezelf, op dit jaar en op Mexico zelf. Helaas was het weekje toen al weer voorbij. Ik heb letterlijk drie uur lang lopen huilen en iedereen knuffels gegeven. Het plan is dat ik mijn vriendjes snel ga opzoeken in Finland, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland en Litouwen! Mijn vriendjes van de YFU zijn mijn familie geworden. Het afscheid viel zo zwaar dat het leek alsof mijn hart gebroken was.. Wat ga ik ze missen <3


Dat was mijn blog weer,
Ik ga nog even genieten van het prachtige Mexico!!
Bedankt voor het lezen en vergeet de foto’s niet te bekijken :)

Besos y abrazos <3

Reacties

Reacties

Rob Tavenier

Wat een prachtige avonturen weer Sosa, blijf genieten van al het moois?

Georgette Tavenier

En je volgende blog Sosa, lezen we die samen thuis aan de keukentafel? XXX

José

Hoi Sosa,
Ik heb weer met veel plezier je verhaal gelezen. Dat is wel erg heftig wanneer je van je goede vrienden afscheid moet nemen. Helaas wen je daar nooit aan. Gelukkig heb je prachtige herinneringen en zul je vast contact blijven houden en heb je overal vrienden zitten die je vast gaat bezoeken. Nog een hele fijne laatste maand in Mexico. Tot spoedig ziens, lieve groetjes José

Marion Becker

Wat een leuk berichtje weer, Sosa! Ik kan me voorstellen dat je iedereen en alles gaat missen straks. Maar hier heb je gelukkig ook veel lieve mensen die staan te popelen om je terug te zien!
Nog heel veel plezier de komende laatste weekjes in Mexico! Lieve groetjes van Marion! ?

Sosa Tavenier

Wat een lieve berichtjes! Bedankt voor alle liefde en ik zie jullie snel weer <3

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!