sosatavenier.reismee.nl

Monterrey, Ozuna, droom y spiekbriefjes

Lieve gekkies,

Weer een nieuwe blog! Bedankt dat jullie nog steeds de tijd nemen om over mijn avonturen te lezen <3 Deze maand moest ik mijn vakantie inruilen voor school, maar dat viel me alles mee. Door alle reisjes heb ik het schoolgebouw dan ook niet veel gezien hihi

Met mijn gastfamilie ben ik afgereisd naar het plaatsje Chápala. Om daar, op de rug van een paard, het landschap te verkennen. Het leek wel een filmset, zo ontzettend mooi was de omgeving. Bergen op de achtergrond, omringd door het meer van Chápala (Lago de Chápala) en rijdende door het droge landschap. De dag werd afgesloten met het bezoek aan Pueblo Mágico Ajijic (alleen die naam al!). Dagen zoals deze voor altijd por favorrr

Mijn wens kwam in vervulling toen ik, na heel wat gekloot, eindelijk tickets voor het concert van Ozuna bemachtigd had. De locatie had iets weg van een festival, zo ook de sfeer. Wat een heerlijkheid! Ozuna kilde hem (voor de oudere onder ons: hij was erg goed), het publiek ging gek (voor de oudere onder ons: het publiek ging helemaal op in de muziek), en na 9 maanden Spaans, kon ik bijna ieder liedje meezingen!!! Momenten waarop ik trots ben op mezelf, dat mag wel vind ik :) En ojaa, op de ‘gringo’ muziek werd niet gedanst, die werd alleen maar uitgefloten.

Ik wist dat Guadalajara een miljoenenstad is (1,6 miljoen inwoners). Maar dit maakte pas echt indruk op me toen ik op een berg uitkeek over (maar een klein gedeelte) van Guadalajara. Vergeleken met Guadalajara is Oudkarspel een gat!!

Misschien is het wel leuk om te vertellen hoe ik te werk ga als er (weer) een nieuw reisje op de planning staat: allereerst bedenk ik welke plek ik wil gaan bezoeken, vervolgens ga ik opzoek naar vrienden (zoeken naar vrienden klinkt best zielig eigenlijk haha) of familie die daar wonen (verplichting van YFU). Als alles rond is, print ik een kaart van de stad uit, pak ik de computer en de Lonely Planet erbij en begin ik de plekken die ik wil bezoeken te markeren op de kaart. Klaar is Sosa :)

Dit stappenplan gebruikte ik ook voor mijn reisje naar Monterrey. Monterrey stond al een tijdje hoog op mijn lijstje. Na Mexico-stad en Guadalajara is het de grootste stad van Mexico, een studentenstad en veel van mijn (uitwisseling)vrienden wonen hier. Tijdens deze vijf daagjes heb ik hen dan ook bezocht en hebben we lekker bij kunnen kletsen. De voertaal was Spaans :) Maar verder heb ik ook weer een prachtig nieuw deel van Mexico mogen bewonderen: Pueblo Mágico Santiago, het centrum, musea, Barrio Antiguo en hebben we vrolijk rondgehuppeld in Parque Fundidora. Het nachtleven mocht ook niet ontbreken! Net zoals het Heineken museum, salut! Monterrey is omgeven door bergen, zoveel bergen dat de Cerro de la Silla het symbool van de stad is. De eerste dagen speelde de berg verstoppertje met me (door de mist), maar zodra de mist wegtrok werd ik (net zoals mijn vrienden) een beetje verliefd! Helaas konden we de Cerro de Silla niet beklimmen. In plaats daarvan zijn naar de berg Chipinque gegaan en hebben we genoten van het adembenemende uitzicht. Wat een pracht plaatje!

Daarnaast zijn er weer schoolexamens gemaakt, maar hierbij was voornamelijk sprake van teamwork (examens maken met de héle klas en spiekbriefjes zijn toegestaan!). Heb ik op het ‘Congreso Gastronomía’ Nederlandse poffertjes kunnen smikkelen, met Peruanen en Venezolanen gepraat en won ik tijdens de loterij een prijs. Heb ik dansende in de keuken nieuwe recepten gekookt, want ‘als je danst en kookt tegelijk, smaakt het eten beter’. (Tip van de dag). En ben ik naar de voetbalderby Atlas-Chivas gegaan. Mijn team, Atlas, won! Ook werd er afscheid genomen van aanvoerder Rafa. Je weet wel, degene die Nederland op het WK in 2014 een penalty kado gaf. ‘No era penal’

Ten slot wil ik nog iets delen met jullie. Al een paar maanden heb ik dezelfde droom: ik word wakker in mijn bed, maar ik begin te huilen wanneer ik besef dat ik in Nederland ben. Ik wil weer naar Mexico! Maar zodra er een familielid binnenkomt om me te kalmeren, besef ik dat ik voor hen in Nederland wil blijven. Mijn dilemma: terug naar het prachtige Mexico of bij mijn familie in Nederland blijven? Is deze droom toeval of gaat het de harde werkelijkheid worden?

Dat was hem weer,
Bedankt voor het lezen
Vergeet de foto’s niet te bekijken,

Tot de volgende keer <3

Besossss <3

Reacties

Reacties

Georgette

Interessante droom, Sosa. Helpt het als we met je mee teruggaan naar Mexico? ?❤️

Anja

Wat klink je energiek en vrolijk. Je zult vast terug gaan naar Mexico.

José

Weer met veel plezier je blog gelezen. Wat een prachtig jaar maak jij mee. México zal altijd een stukje van je zijn. Daar kom je niet meer onderuit ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!