sosatavenier.reismee.nl

Verjaardag (met Mordida) en lieve vrienden <3

Lieve lieve iedereen,

op dit moment zit je een blog te lezen van een 'volwassene', want afgelopen week ben ik 18 geworden :) nu mag ik alles doen: autorijden, (legaal) bij clubs naar binnen en drinken.

De laatste 2 dingen heb ik dan ook gelijk uitgeprobeerd: op zaterdag 23 september heb ik in de ochtend heerlijk geluncht met vrienden, omdat ze op mijn verjaardag zelf niet konden komen. Ze voelden zich zo schuldig dat ze het op deze manier goedgemaakt hebben <3 na de lunch ging ik met vriendinnen taartjes eten <3 in de avond gaf ik in een (indrink) feestje voor mijn vrienden. In de uitnodiging had ik gezet dat ze vanaf een uur of 8 konden komen en dat we rond 11 uur richting de club gingen. Maaaaar het blijft Mexico, dus het liep net ietjes anders.. om 8 uur zat ik keurig netjes beneden, in de make-up en met mn jurkje aan, ik wachten .. het werd 9 uur --> nog steeds niemand .. het werd half 10 --> nog steeds niemand .. en rond 10 uur kwamen mijn eerste vrienden binnen. Eigenlijk had ik dit van tevoren wel kunnen bedenken hahaha. Rond half 12 gingen we naar de 1ste club, maar omdat de jongens geen ID bij zich hadden, kwamen we niet binnen. Op naar de 2de club dus, waar precies hetzelfde gebeurde. In de 3de club kwamen we wel binnen. Inmiddels was het al 1:30, desondanks hebben we mijn verjaardag goed gevierd (met veel drankjes (ook champagne) en dansjes en lieve vrienden!). Rond 4 uur stond ik samen met mijn gastbroer en gastzus buiten om nog even snel quesadillas naar binnen te knallen! Met mijn gastfamilie had ik de volgende dag (mijn verjaardag) een taartscene (ook wel Mordida genoemd), waarbij je hoofd in de taart geduwd wordt. Daarnaast heb ik nog kadootjes van hen gekregen en zijn we uit eten geweest :)

Op school heb ik een andere plek in klas gekregen, omdat ik teveel met mijn vriendinnen praatte. Nu zit ik ipv helemaal vooraan, helemaal achteraan in de klas. Opzich wel fijn, want ik hou niet zo van vooraan, maar het nadeel is dat ik nu minder met mijn vriendinnen kan praten. Gelukkig heb ik achterin de klas ook vrienden hahaha. Daarnaast was er een Universiteitendag op school, waar ik geluisterd en gekeken heb bij de kraampjes. Maar vooral veel pennen meegenomen heb :) Naast deze enigszins relaxte Universiteitendag heb ik me ook aardig in het zweet gewerkt. Deze weken waren namelijk proefwerkweken. Hoewel de cijfers voor mij niet veel uitmaken, wil ik me wel een beetje inzetten en de tekst (in het Spaans) lezen en leren. De cijfers die ik terug heb gekregen variëren van 33 tot 77 (van de 100), maar ik doe mijn best (en heb teamwork tijdens de toetsen hihi) en dat zien de leraren ook (het teamwork hebben ze nog niet gezien gelukkig). De verjaardag van mijn mentor hebben we (mijn klas) gevierd met een stuk taart en het zingen van een verjaardagsliedje, die ik echter nog uit mijn hoofd moet leren haha

Mijn vrienden zijn echt een belangrijke rol in mijn (Mexicaanse) leven gaan spelen. Natuurlijk zie ik ze elke dag op school, maar ook buiten school doen we veel samen. Lekker eten met zijn alle na schooltijd (5 jongens en ik hihi), met een vriend een ijsje eten, naar de clubs toe om lekker te dansen of om verjaardagen te vieren. Deze week ben ik ook naar een voetbalwedstrijd geweest van het jongens voetbal team. Veel vrienden van mij spelen daarin, dus het was leuk om hen aan te moedigen en te zien spelen. Na afloop hebben we thuis bij mij nog iets gedronken. Mijn Duitse vriendin Janne heb ik deze weken ook een aantal keer gezien. Elke keer is het weer gezellig als ze komt. Dan praten we oa over onze ervaringen, bakken we een taart of we gaan zwemmen. Wat een top meid is dat!

Deze weken heb ik ook te horen gekregen dat mijn gastouders me niet meer van school op kunnen halen. Dat betekent dat ik zeker 3 keer in de week een Uber (een Mexicaanse taxi) naar huis moet nemen. Ook als ik naar vrienden wil of naar de club moet ik hier gebruikt van maken. Dit kost veel geld, dus ik ben opzoek naar andere oplossingen bv. de bus. Toen ik mijn vrienden vertelde dat ik de bus zou nemen, gingen ze hier fel tegenin. 'Het is te gevaarlijk, want je bent een knappe Nederlandse met blauwe ogen'. Een vriend heeft me toen naar huis gebracht <3 toch ga ik maandag (morgen) proberen met de bus naar huis te komen.

Momenteel praat ik al veel meer in het Spaans met mijn vrienden en familie, houd ik presentaties in het Spaans en kan ik in het Spaans gesprekken voeren met de uber-chauffeurs, maar ik wil de taal sneller leren. Daarom ga ik maandag beginnen met Spaanse lessen. Ik ben benieuwd!

Tot slot nog een paar mooie quotes/zinnen van mijn klasgenoten:
'Not everybody here is Narcos', 'You talk sexy Spanish', 'Tus ojos son bonitos' en tijdens de wedstrijd van het Nederlands elftal zei de commentator 'Holanda es un desastre'.


Besos vanuit hier <3 <3

Reacties

Reacties

Rob

Wat kun je toch leuk schrijven! Veel plezier Sosa❤️

Michiel

Lieve Sosa, Oranje was idd een desastre, maar dat valt in het niet bij het plezier wat ik heb als ik jouw blog lees! Viva Mexico !! Groet, Michiel

Georgette

Goed gedaan weer met die pennen!

Marion

Weer een aantal ervaringen rijker! Leuke verhalen Sosa!

Dennis

Gefeliciteerd. Nu nog het autorijden :)

Margriet

Leuk om te lezen Sosa! Dat kletsen herken ik wel bij je mams (haha, gezellig). Guadalajara ben ik ooit met Jan geweest. Helemaal echt mexicaans. Veel geluk en plezier meid. ?

Marjan

Nog gefeliciteerd met je verjaardag Sosa! En mooi verhaal weer. Vorige keer heb ik nog even dat filmpje opgezocht op YouTube van de Voladores. Indrukwekkend! Moet mooi zijn geweest om dat in het echt te zien. Veel plezier nog daar!

José

Wat een gezellige verhalen. Dank je wel voor het delen. Ik geniet er echt van. Nog veel plezier en tot de volgende keer. Liefs,
José

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!