sosatavenier.reismee.nl

Dia de Independencia y Tlaquepaque

Holaaaaa,

deze weken heb ik zoveel dingetjes gedaan, dat ik nauwelijks tijd had om een blog te schrijven. Gelukkig heb ik nu tijd gevonden :) Er zijn al een paar kleine puntjes waar ik toch wel een beetje trots op ben: voor het eerst zelf quesadillas maken (niet aangebrand :)), in het Spaans 1 minuut lang praten over Nederland ('era penal' --> grapje over de penalty tegen Mexico op het WK 2014 en met applaus achteraf) en heb ik complimentjes gekregen over mijn Spaanse uitspraak. Ook zijn er schoolfoto's gemaakt (spannend), heb ik mijn Nederlands team shirt aangetrokken en zo Nederland aangemoedigd en vond er een aardbeving plaats in Mexico. Ik heb daar zelf niets van gevoeld, maar vrienden van mij die in het Zuiden van Mexico wonen, moesten het huis uitrennen.

Veel tijd breng ik door op school. Het is elke dag weer moeilijk om zo vroeg op te staan, maar zodra ik op school ben, ben ik gelukkig (jaa dat lees je goed!). Met mijn vrienden klets ik veel (tijdens en buiten de les), lachen en we gaan na schooltijd uit eten of naar de film. Natuurlijk helpen ze me ook met mijn Spaans. Ik kan nu zelfs de eerste 2 zinnen van het Mexicaanse volkslied meezingen. ZIJ leren mij Spaans en IK leer hen Nederlands. Ik denk dat iedereen aan het eind van het jaar het woord 'klootzak' kent hahaha. Daarnaast staan ze ook voor me klaar als ik me niet helemaal goed voel: ze kopen chocolade voor me en laten me weer lachen. My friends are better then yours! Het is wel gek dat zoveel mensen op school mijn naam kennen en zelfs de directeur me een hand wilde komen geven haha.
Vrijdag had ik mijn eerste toets voor 'Salud y Higiene'. Ik wist niet zo goed of ik nou moest leren of niet: want de cijfers maken niet veel uit voor me, maar ik wil toch wel mn beste beentje voorzetten. Deze toets zag er als volgt uit: de vragen van de toets werden voorlezen door de docent, dan kreeg je 1 minuut om deze te beantwoorden en vervolgens werd de volgende vraag voorgelezen. Dankjewel jongens voor en naast me, zonder jullie wist ik niets <3 haha

Daarnaast ben ik begonnen met schoolvolleybal. Iedereen moet na schooltijd een activiteit kiezen. Dit verschilt van fotografie tot voetbal. Ik heb gekozen voor volleybal. Het was wel even wennen om na schooltijd te gaan volleyballen, terwijl ik dit nooit eerder heb gedaan. Het is wel een rustigere sport dan dat ik gewend ben, maar wat is het leuk. Naast de volleybal op school probeer ik na schooltijd thuis nog even een uurtje te sporten. Alles om de taco-vetjes weg te werken ;)

Natuurlijk ging ik in deze weken ook uit! Het was dit keer alleen iets moeilijker om de club binnen te komen. Bij de eerste club liet ik mijn ID zien aan een mannelijke beveiliger. Ik zag aan hem dat hij zag dat ik nog geen 18 was, maar hij liet me door. Maar.. toen kwam er een vrouwelijke beveiliger aan die de ID's nog een keertje ging controleren.. toen was ik de Sjaak. Dus door naar de volgende club (waar ik binnen kwam door de beveiliger letterlijk om te kopen). Hier heb ik tot in de late uurtjes gefeest, was een fijn feestje!

In t weekend heb ik met mijn gastfamilie en Janne het prachtige stadje Tlaquepaque bezocht. Wat een kleuren, wat een lieve mensen en wat een gezelligheid! En voor het eerst heb ik 'life' Voladores gezien. Dat was wel echt iets van mijn bucketlist en wat was het gaaf om te zien! (In mijn foto's die ik bij dit bestand voeg, kun je zien wat Voladores zijn en dan zie je zelf hoe gaaf zij zijn.) In Tlaquepaque heb ik alvast een paar souveniertjes gekocht voor Día de Independencia, wat er ook al aan zit te komen!

Día de Independencia (16 de septiembre) heb ik doorgebracht met mijn vrienden. Vrijdag vertrokken we met 18 vrienden naar Valle de Juárez om daar het weekend door te brengen in een huis van een van mijn beste vriendinnetjes. Wat een prachtig uitzicht, groot huis en wat een top tijd! Elke dag aten we typisch Mexicaans: taco's, frijoles, elotes, huevo, tortilla's, chili, quesadilla's, aqua de orchata en nog zoveel meer waar ik de naam niet meer van kan herinneren. Overdag zijn we naar de 'Magic Town' Mazamitla gegaan. Daar hebben we gegeten, gepraat, een parade gezien en spellen gespeeld. In de avond moest natuurlijk (nogmaals) de tequila geproefd worden. Vrijdag en zaterdagavond hadden we dan ook leuke feestjes in het huis. Goede muziek, foto's, veel gelach en natuurlijk die heupjes los en dansen! IK WIL TERUG!!!!


Besos y abrazos van de blonde (Mexicanen vinden me blond) Sosi

Reacties

Reacties

Georgette

Hola Rubia! Je komt er al aardig in daar Sosa, leuk. En wat goed dat het Spaans een beetje begint te landen. Je Nahuatl wordt vast ook steeds beter met al die bezoekjes van je aan dorpjes met van die bijzondere namen! Geniet maar lekker verder ... xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!