sosatavenier.reismee.nl

Moeilijk, maar leuk!

Lieve iedereen,

de tijd gaat zo snel. Het is moeilijk te geloven dat ik al 2,5 week in Mexico en al 2 weken bij mijn gastgezin ben! Maar god o god, wat heb ik deze week veel (kleine) dingen meegemaakt.

Zo ben ik naar een grote lokale markt gegaan, waar veel verschillende eettentjes zich hadden opgesteld. Met heerlijke (spicey) geuren en spicey eten! Daarnaast ben ik met mijn gastfamilie voor 4 dagen op vakantie geweest. We gingen naar Nuevo Vallarta, een prachtig strand, zo'n 4 uur rijden vanaf ons huis. Wat een prachtig uitzicht! Veel bergen, tequila planten, kleine taco tentjes/fruit tentjes aan de kant van de weg en veel groen. Het hotel was ingericht in de stijl van de Maya's. Zo stonden er bv grote beelden in de hal die tot leven kwamen door een mysterieus muziekje. Bij het resort (dat uitzicht op de zee had) zat een 'tuin' van verschillende zwembaden met coctailbars in het water en Spaanse muziek <3 Ondanks de luxe en het prachtige hotel was er tijdens deze vakantie een moment dat ik Nederland miste; toen Mexicaanse vrienden van ons met zn alle in het Spaans liedjes zongen (voor Nederlanders bv 'Bloed zweet en tranen'). Het was echt een prachtige vakantie en ik ben zelfs iets bruiner geworden! Dat gebeurd nooit hahaha.

Het weekend heb ik doorgebracht met leuke feesten, die tot de late uurtjes doorgingen, en het ontmoeten van nieuwe mensen. Op het feest waren veel mensen, beerpong tafels en fijne Spaanse muziek waar iedereen los op ging :) Sommige liedjes heb ik al zo vaak gehoord (ik vind ze nog steeds super) dat ik ze zelfs een beetje mee kan zingen. Verder hoor je hier in Mexico letterlijk OVERAL muziek, waardoor het OVERAL swingt :) Vorige vrijdag ben ik naar een 'verjaardag' van club Santa gegaan. De dresscode was een witte jurk, die ik niet had, maar gelukkig mocht ik er 1 van mijn gastzusje lenen. Daarnaast is het een gewoonte in Mexico dat de meiden uitgaan op hakken. God, mijn voeten haten me nog steeds!! Samen met mijn gastzusje gingen we naar het feest, maar het feesten werd nog even uitgesteld omdat de politie (bewapend met geweren en al) dik 1 uur(!) binnen was voor controle. Vervolgens moest ik de club in proberen te komen, want het was een 18+ feest (ik ben nog 17), maar toen ik zei dat ik uit Nederland kwam en mijn blauwe oogjes liet zien, mocht ik doorlopen :)

Naast deze leuke dingen, heb ik het soms ook wel moeilijk. De school is nog niet begonnen, waardoor ik nog weinig in contact ben gekomen met leeftijdsgenoten (eigenlijk alleen op feesten). Daardoor kan ik me soms nog pittig vervelen. Mijn gastbroer en gastzus gaan al naar school, mijn gastvader is naar zijn werk en ik heb weinig vrienden met wie ik dingen kan gaan doen. Gelukkig is er nog een ander Duits meisje hier in Guadalajara (ook via de YFU op uitwisseling hier in Mexico) met wie ik het goed kan vinden. Zij gaat hetzelfde proces door, we lopen tegen dezelfde dingen aan en kunnen samen goed praten. Als we ons vervelen nemen we contact op en gaan we samen naar het zwembad, taco's eten met Mexicaanse vrienden of naar een shoppingmall om samen tijd door te brengen. Wat is zij een topper!

Maar ik denk dat dit vervelen snel veranderd in super veel plezier zodra mijn school (Salesiano Colegio) begint op woensdag. Ik kan niet wachten tot de school begint (jaa dit klinkt raar voor veel mensen), maar ik kan niet wachten om nieuwe mensen te leren kennen, in de Mexicaanse cultuur te duiken en mijn Spaans te verbeteren. Van de week ben ik al een keertje naar mijn nieuwe school toe geweest. Ik heb een rondleiding gekregen in de school (zo anders, maar toch weer niet), uitleg gekregen over mijn schoolvakken (ik heb het 'Humanidad' profiel uitgekozen die goed aansluit bij mijn vervolgstudie Psychologie, en ik heb gekozen voor extra geschiedenislessen), en mijn schoolboeken (veel moeilijke Spaanse woorden!) en het schooluniform (kijk bij de foto's) uitgedeeld gekregen. Het enige waar ik nu nog naar opzoek moet gaan, zijn bruine schoenen.. maar hoe ga ik die ooit vinden?!

Tot slot ben ik gisteren mee geweest met mijn familie naar een Mexicaanse verjaardag. Er was veel eten (taco's, taart en andere lekkernijen), swingende muziek en veel mensen bij elkaar. Het is een traditie dat de jarige met zijn hoofd in de taart geduwd wordt en dit zag ik dan ook gebeuren hahaha. Overal is zoveel lekker eten, hoe ga ik niet dik worden?!

Deze week was een week met gemengde gevoelens. Ik besef soms nog steeds niet dat ik in Mexico ben (!) en hier voor een jaar zal verblijven. Maar soms denk ik aan mijn familie, of dan zie ik hoeveel plezier zij hebben en dan heb ik het wel even wat moeilijker. Desondanks ben ik ontzettend trots en blij dat dit het land is waar ik een jaar mag wonen!!! Momenteel ben ik nog veel aan het luisteren om zo meer van de taal te leren, maar ik hoop dat ik snel zelfs Spaans kan gaan praten!

Besos y abrazos <3

(vergeet mijn foto album niet te checken voor de foto's die bij deze week horen)

Reacties

Reacties

Noor

Een fijn verhaal Sosa. Je doet t goed. Alle begin is lastig. Maar de vooruitzichten zijn fantastich. Als je nog plek hebt in je koffer als je weer terug komt: neem wat zaadjes van die tequilaplant voor me mee. Met mijn groene vingers maak ik binnen drie jaar n lekker drankje voor je!

Sem

Trots op jou

Georgette

Jij redt het wel daar, Sosa! xxx

Luuk

Wat een avontuur sos! Precies zoals je het gewilt zou hebben?. Heel veel succes (en vooral plezier) woensdag!

Diana stam

Hey Sosa wat leuk om jouw ervaring in Mexico te lezen. Een tijd die je leven rijker maakt.
Heel veel plezier daar. Groetjes

Etienne

Ha ha ik lees het al jij komt bruin en tonnetje rond weer thuis met al dat eten en feesten

Sosa Tavenier

Wat een lieve reacties allemaal! Ben zo blij dat ik hier ben <3

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!