sosatavenier.reismee.nl

Eerste weekje Mexico <3

Lieve iedereen,

Woensdag ochtend vertrok ik vanuit Amsterdam naar Houston. Het was moeilijk om afscheid te nemen van mn fam, maar aan de andere kant kon ik niet wachten om naar Mexico te gaan! Het was een pittig lange zit naar Houston, maar gelukkig was er nog een andere jongen die ik ken, die ook via YFU naar Mexico gaat. Dus we konden samen vliegen :) Doordat het vliegtuig vertraging had opgelopen, moesten we (letterlijk) van het ene naar het andere vliegtuig rennen. Helemaal buiten adem (waar is mijn conditie gebleven???) kwamen we aan bij het vliegtuig om naar Cuidad de México te vliegen :) De hele vlucht heb ik uit het raampje gekeken, wat was het uitzicht mooi! Toen we over Mexico city vlogen, kon ik mijn ogen niet geloven. Nog nooit had ik zoveel huizen bij elkaar gezien; huizen op de bergen, naast elkaar en in verschillende kleuren. PRACHTIG!!!

Op het vliegveld kwamen we er helaas achter dat onze bagage nog steeds in Houston was.. Dat was een tegenvallertje, maar mijn blijdschap kwam snel terug toen we werden opgewacht door vrijwilligers van YFU en de andere uitwisselingsstudenten ontmoetten :) Met de bus gingen we naar het plaatsje Cuautla, waar we een paar dagen zouden blijven en meer over Mexico te weten zouden komen. Van de busreis heb ik niet veel meegekregen, ik was te moe. In de twee dagen erna hebben we (alle uitwisselingsstudenten en de vrijwilligers) spellen gespeeld om elkaar te leren kennen, maar ook om meer te weten te komen over Mexico. Bijvoorbeeld door een spel met waterballonnen. Er werden vragen gesteld over Mexico, als je het goede antwoord had was er niets aan de hand, maar als je het foute antwoord zei kreeg je een waterballon over je heen. Ook gingen we het stadje zelf in om typisch Mexicaans eten te kopen en met de Mexicaanse bevolking in contact te komen. De laatste avond was er een piñata en zelfs een mariachi band waar iedereen uiteindelijk vol overtuiging op aan het dansen was! Later die avond was er een 'feest' en iedereen was lekker aan het dansen, gek aan het doen en met elkaar aan het praten. Toen het feest beneden gestopt was, gingen we in de hotel kamer afteren haha <3

De dag erna was best wel gek. Aan de ene kant was het echt een heel leuke dag, omdat we onze gastfamilies voor het eerst gaan zien! Maar aan de andere kant neem je afscheid van de andere uitwisselingsstudenten met wie je een goede band had opgebouwd. Op het vliegveld moesten we nog een paar uur wachten. Geen probleem voor mij, want daardoor kon ik nog langer lachen en kletsen met mijn uitwisselingsvrienden :) Die 1,5 uur was een van de spannendste uren van mijn leven. Wat zou mijn gastfamilie van me vinden? Zijn ze aardig? Toen ik door de deur ging van de aankomsthal, had mijn gastfamilie een poster gemaakt met 'bienvenida' in de Nederlandse kleuren en een Mexicaanse vlag eronder. Wat zijn ze lief en geïnteresseerd! De weg naar hun huis werd even onderbroken met een lekkere Mexicaanse snack: tortilla met vlees. Niet zomaar vlees, nee, ik had een tortilla met koeientong! Ik moet zeggen dat het ongelofelijk lekker is, echt een aanrader! Verder heeft mijn gastfamilie echt een prachtig huis, met veel ventilators. Wat kan het (soms) heet zijn hier! Over een paar maanden gaat mijn gastfamilie verhuizen naar een nog mooier huis; met een zwembad en fitnesscentrum erbij! Maar hier overleef ik het zeker ook wel!!! <3

Wat een drukke week was dit, maar wat geniet ik!!! Ik voel me hier al helemaal thuis, al is het soms nog wel een beetje onwennig. Volgende week begint mijn school, maar nu eerst nog even genieten van Mexico, mijn gastfamilie en het heerlijke (super) warme weer.

Hasta luego <3

Reacties

Reacties

Willem Westendorp

Hoi Sosa,

ik ben blij voor je dat het er zo goed uitziet, dat je gastfamilie heel lief is en dat je er zelf zo'n zin in hebt. Veel plezier en ik ben benieuwd hoe het verder gaat.

Dennis van der Heijden

Het plezier spat van je blog af. Een mooie start, lijkt me zo.

Sylvia

Mooie start. Heel spannend allemaal ! Veel geluk.

Georgette

Mooie verhalen, Sosa!

Rob Tavenier

Ha Sosa, wat een mooi verhaal over je eerste dagen en fijn dat het zo bevalt! Benieuwd wat er na de koeientong gaat volgen. Veel plezier en doe je gastgezin de hartelijke groeten.?

Josee Becker

Hoi Sosa. Dat klinkt allemaal heel positief en een goed begin. Ik hoop dat je gauw nieuwe vrienden zult maken en wens je een prachtig jaar. Bedankt voor je bericht. Het is erg leuk om zo op de hoogte te blijven. Tot de volgende keer. Abrazos Yose y Manuel

Elaine

Heee Sosa,

Wat ontzettend gaaf! Heel veel plezier!

Dikke kus ?

Sosa Tavenier

Wat lief en leuk dat jullie mijn blog lezen meneer Westendorp en meneer van der Heijden, echt super leuk :) Bedankt voor de lieve reacties! Ik vermaak me primaaaaa

Etienne

Het klinkt allemaal geweldig en gave foto's heel veel plezier daar

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!